Ezek az adatpontok azok amikre figyel a piac és neked is számításba kell őket venned a kereskedéseid során, mert a debütáláskor sokszor megrángatják föl is le is az árfolyamot.
GDP: Negyedévente érkező adat. Értelemszerűen az egyik legfontosabb adatpont, ugyanis megmutatja, hogy növekszik, stagnál, vagy csökken-e a gazdaság.
CPI – Consumer Price Index: Fogyasztói árak változása, tehát az inflációs mutató. Havi rendszereséggel érkezik, minden hónap 10-15-e körül. Ha a piaci várakozásnál magasabb akkor inflációs nyomást jelenthet ami szigorúbb monetáris környezetet indikálhat.
Core CPI – Maginfláció: A sima CPI-ből kivonják az élelmiszer- és enerigiaárakat, mivel ezek volatilisek lehetnek. Jobban prezentálja a hosszútává inflációs trendet. Szintén havi rendszereséggel érkezik.
PPI – Producer Price Index: A termelői árindex a gyárak, szolgáltatók által fizetett árak változását méri. Általában a CPI előtt érkezik, mert a termelői árak általában áthárítása kerülnek a fogyasztókra.
PCE/Core PCE – Personal Consumption Expenditures: Ez is egy inflációs mutató és a FED ezt monitorozza, nem a sima CPI-t. A PCE a CPI-vel ellentétben azt vizsgálja, hogy a lakosság ténylegesen mennyit költ figyelembe véve a viselkedés változást is. Pl.: Ha a marhahús ára megemelkedik a CPI-ben ez erősen megjelenik hiszen pusztán az árat nézi. A PCE viszont figyelembe veszi, ha sok fogyasztó áttér pl a csirkére így kisebb inflációs hatást mutat.
PMI – Purchasing Manager index: Ez a vállalatok beszerzési vezetőinek váalszai alapján készül. Azt vizsgálja, hogy hogyan alakulnak az új megrendelések, a termelési mennyiség, a foglalkoztatás és a készletek. 50-es érték az origo amikor nincs változás, ha kisebb a gazdaság lassul, ha magasabb akkor bővül. Havonta érkezik.
JOLTS – Job Openings and Labor Turnover Survey: A betöltetlen álláshelyek számát méri az USA-ban. A munkaerőpiaci feszesség jelzője – Ha magas az erős keresletet jelent, ami béroldali inflációt is okozhat. Havonta érkezik.
Retail Sales – Kiskereskedelmi forgalom: A háztartások kiadásait méri, vagyis azt, hogy mekkora értékben vásároltak terméket és szolgáltatást a vizsgált időszakban. A kiskereskedelmi egységes forgalmát méri. Beletartozik a tartós fogyasztási cikk, nem tartós cikkek és az online vásárlások is.
Consumer Confidence Index: A fogyasztók jövőbeli kilátásaihoz való hozzáállását méri (munkanélküliség, jövedelmi kilátások stb.). Magasabb érték erősebb fogyasztást jelez. Havonta jön.
NFP – Non-Farm Payrolls: A nem mezőgazdasági új munkahelyek számát méri. Ez az egyik legfontosabb munkaerőpiaci adat. A mezőgazdasági munkahelyeket azért nem veszik figyelembe, mert egy nagyon szezonális szektor, sok idénymunkással és emiatt torz képet mutatna az általános állapotról. Minden hónap első péntekjén érkezik.
Unemployment rate – Munkanélküliségi ráta: A munkanélküliek arányát méri a munkaerőpiacon
Initial Jobless Claims – Új munkanélküli kérelmek: A rövidtávú munkaerőpiaci változásokat méri. Minden héten csütörtökön érkezik.
Trade Balance – Kereskedelmi mérleg: Export-import különbséget méri, de csak az áruforgalomra. Havonta érkezik
Current Account – Folyó fizetési mérleg: Ugyanaz, mint a Trade Balance csak sokkal átfogóbb, mert a szolgáltató szektorra is kiterjed, nem csak az áruforgalomra. Negyedévente érkezik.
Crude Oil Inventories: Az USA nyersolaj készletének változását méri. Minden szerdán érkezik. Ha magasabb akkor több a kínálat, tehát nyomás van az olajáron. Ha alacsonyabb akkor a kereslet erősebb.
Durable Goods Orders: Tartós fogyasztási cikkek rendelései ami a beruházási aktivitást méri. Havonta érkezik
Az FOMC – a FED kamatdöntés szintén a legfontosabb események egyike. A FOMC napokat napközben általában lassú, kiszámíthatatlan piacmozgás jellemzi amikor nem érdemes kereskedni. A FED elnöki beszédeket is érdemes követni, akár 1-1 mondatra is hatalmasat képes mozogni a piac.
